Organizator: Grupa MTP

Dlaczego warto?

Podziel się

Rozwijająca się branża, ogromny potencjał eksportowy i produkty cieszące się ogromną popularnością. Targi WINO to szansa na zareklamowanie i zaistnienie w polskiej branży winiarskiej.

Zaprezentuj się na targach w Poznaniu 

Targi WINO otwierają drzwi przed wieloma firmami na nawiązanie nowych znajomości i kontaktów w branży winiarskiej. Jeżeli jesteś producentem wina lub cydru - pochwal się swoimi trunkami. Przekonaj innych, że warto sięgnąć po napoje Twojej produkcji.

Jeżeli produkujesz sprzęt, technologię lub oferujesz rozwiązania około winiarskie - spotkaj się z najlepszymi winiarzami z całej Polski. Pokaż im, w jaki sposób możesz poprawić ich produkcję i sprawić, aby przygotowane przez nich wina były jeszcze lepsze.

Jeżeli specjalizujesz się w enoturystyce - przedstaw się licznym zwiedzającym, którzy odwiedzą Międzynarodowe Targi Poznańskie. Zaprezentuj się z jak najlepszej strony i przedstaw swoją ofertę wypoczynku miłośnikom i pasjonatom win. Wytłumacz, w jaki sposób mogą połączyć pasję z wypoczynkiem. 

Dlaczego polskie wino? 

Konsumpcja wina na świecie szacowana jest na 246 mln hektolitrów rocznie. Polska, choć cały czas daleko jej do potentatów z Włoch, Francji, czy Hiszpanii, systematycznie i konsekwentnie dąży do podbicia winiarskiego świata. NA przestrzeni ostatnich lat Polska może pochwalić się znacznymi wzrostami w każdej kategorii - liczbie winnic, wielkości produkcji oraz rozmiarach sprzedaży. 

 

W parze z wielkością produkcji idzie także jakość. Produkty polskich winiarzy z roku na rok stają się coraz lepsze, nie mając kompleksów względem trunków wyprodukowanych na Półwyspie Apenińskim, czy nad Sekwaną. Polskich winnic jest coraz więcej, a wina w nich wytwarzane zaczynają śmielej pojawiać się w sklepach specjalistycznych oraz restauracjach. Poziom win natomiast rośnie rok co roku wprost proporcjonalnie do doświadczenia winiarzy. Efektem jest większa atrakcyjność tego produktu. Wielu konsumentów zaczyna poszukiwać polskich win, dlatego każdy świadomy sommelier i każdy właściciel sklepu specjalistycznego powinien rodzime wina wziąć pod uwagę przy układaniu oferty - uważa Maciej Sokołowski, znany polski sommelier.